03 Δεκεμβρίου, 2024

Τελευταια Νεα

Ολοκλήρωση θερινού σχολείου “ΤΟ ΑΝΕΦΙΚΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ”: ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ – ΤΑΞΗ

Ολοκληρώθηκε το θερινό σεμινάριο θεολόγων εκπαιδευτικών που οργανώθηκε από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου, με θέμα: «“Το ανέφικτο επάγγελμα”: Διδάσκοντας στην ομάδα – τάξη». Στο σεμινάριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε σε δυο κύκλους (για αρχάριους και προχωρημένους καταρτιζόμενους αντίστοιχα) δίδαξαν ο Γιώργος Κίσσας (Δρ. Ψυχολογίας, Θεολόγος, Φιλόλογος, Ψυχοθεραπευτής), ο Απόστολος Μπάρλος (Θεολόγος, Μaster Θεολογίας, Εκπαιδευτής Ενηλίκων, Μέλος της Επιμορφωτικής Ομάδας της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου), η Βάσω Γώγου (Θεολόγος, Φιλόλογος, Εικονογράφος, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Μέλος της Επιμορφωτικής Ομάδας της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου) και ο Παντελής Καλαϊτζίδης (Δρ. Θεολογίας, Διευθυντής Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου), ενώ συνάντηση με τους καταρτιζόμενους και τους εκπαιδευτές πραγματοποίησε και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος συνομίλησε μαζί τους και ενημερώθηκε για τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους.

Τα μαθήματα είχαν βαθύτατα βιωματικό χαρακτήρα και αξιοποίησαν τις προϋπάρχουσες εμπειρίες των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία, ενώ διερεύνησε τους τρεις βασικούς άξονες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή το εκπαιδευτικό πλαίσιο, τον ρόλο του καθηγητή και το ρόλο του μαθητή. Τα θέματα περιελάμβαναν τη λειτουργία της τάξης ως ομάδας, τις δυσκολίες της διδασκαλίας σε ομάδες, τη διαχείριση των συγκρούσεων στην τάξη, τις ιδιάζουσες συμπεριφορές της εφηβείας, τη βιογραφική σχέση του δασκάλου με τους μαθητές του, τη σημασία των αρχικών και καταληκτηρίων μαθημάτων, τεχνικές υποκίνησης και εκμάθησης, αλλά και τη θέση της Ορθοδοξίας στο σύγχρονο κόσμο.Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, με την εμψύχωση των επιμορφωτών τους, είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν τις διεργασίες που συμβαίνουν στην ομάδα – τάξη.  Ασκήθηκαν στο να διαχειρίζονται  τις γνωστικοσυναισθηματικές διεργασίες που συμβαίνουν σ’ αυτή, κατανοώντας παράλληλα και τις ποικίλες διαστάσεις της παιδαγωγικής σχέσης του δασκάλου με τους έφηβους μαθητές του. Αποκρυπτογράφησαν, επίσης, με υλικό τη δική τους βιογραφία, την «άγνωστη γλώσσα της εφηβείας» των μαθητών τους. Έτσι η τάξη ορίστηκε ως τόπος συνάντησης καθηγητών και μαθητών και το επάγγελμα του δασκάλου ως ένα … «ανέφικτο επάγγελμα» για μια σχέση εφικτή. Η διδακτική πλευρά του σεμιναρίου συμπεριέλαβε την κατανόηση της σημαντικής διάστασης της υποκίνησης, που συμβάλλει καθοριστικά στον τρόπο που μαθαίνουμε. Η αξιοποίηση ποικίλων εκπαιδευτικών τεχνικών που εφαρμόστηκαν, εμπλούτισε τη διαδικασία και συνέβαλε ώστε ο εκπαιδευτικός να μεταμορφώνει ένα ετερόκλητο σύνολο, όπως συχνά είναι οι τάξεις, σε ομάδα δραστήρια και λειτουργική.

Ιδιαιτερότητα του σεμιναρίου αποτέλεσε και το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν από όλη την Ελλάδα φιλοξενήθηκαν στο αρχοντικό Γκλαβάνη, ένα ανακαινισμένο αρχοντικό των μέσων του 18ου αιώνα, το οποίο ανήκει στην τοπική εκκλησία του Αγίου Αποστόλου του Νέου, στο πνευματικό κέντρο της οποίας πραγματοποιήθηκαν τα μαθήματα. Η συνοίκηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών δημιούργησε τις προϋποθέσεις να αποτελέσουν μια ομάδα, η συνοχή της οποίας καθόρισε αποφασιστικά την επιτυχία του όλου εγχειρήματος.Τα μαθήματα που διήρκησαν μία εβδομάδα έληξαν την Κυριακή 30 Ιουλίου με την κυριακάτικη θεία λειτουργία. Ανάλογος κύκλος μαθημάτων προγραμματίζεται και για το επόμενο έτος, ενώ γίνεται προσπάθεια ώστε το θερινό επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα να εξελιχθεί σε θεσμό για να στηρίζει τους θεολόγους εκπαιδευτικούς στο απαιτητικό τους έργο.

Περισσότερες φωτογραφίες στην ιστοσελίδα της Ακαδημίας

Related posts