27 Ιουνίου, 2026

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Μη σταματάτε να σπουδάζετε την Ψαλτική τέχνη» – Πτυχιακές και Διπλωματικές εξετάσεις στην Σχολή Βυζ. Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος

Με εξαιρετική επιτυχία, πραγματοποιήθηκαν σήμερα στον Βόλο οι Πτυχιακές και Διπλωματικές Εξετάσεις της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, που αποτελούν την κορυφαία και ακροτελεύτια πράξη της φετινής χρονιάς.

Στις εξετάσεις παρέστη ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Ιγνάτιος και συμμετείχαν εικοσιένας τελειόφοιτοι σπουδαστές, οι οποίοι παρουσίασαν το πρόγραμμά τους ενώπιον Εξεταστικής Επιτροπής, που όρισε το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού, αποτελουμένης από τους:

Αρχιμ. Επιφάνιο Οικονόμου, Πρόεδρο, Δ/ντή της Σχολής και μέλη τους:

Ανδρέα Ιωακείμ, Δ/ντή του Ωδείου «Γερμανός ο Μελωδός», της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος και Πρωτοψάλτη του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας,

Ιωάννη Μαυρομάτη, Δ/ντή της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής «Ο Άγιος Αχίλλειος», της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου, Πρωτοψάλτη του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου Λαρίσης,

Πρωτ. Ευστάθιο Βαρβαρέλη, καθηγητή της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Μητροπόλεώς μας, στο Παράρτημα του Αλμυρού, Προϊστάμενο του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αλμυρού και,

Ευάγγελο Παυλίδη, Θεολόγο, Καθηγητή Βυζ. Μουσικής, Υποδ/ντή του Μουσικού Σχολείου Βόλου, Λαμπαδάριο του Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Βόλου.

Η Επιτροπή, αφού εξέτασε επισταμένως τους υποψηφίους, απένειμε Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής στους κάτωθι σπουδαστές:

Γρηγορούλη Μάριο

Κερμελίδη Θεόφιλο

Κορομπίλια Αθανασία

Κοτόπουλο Απόστολο

Κυνηγό Ιωάννη

Ντίνο Θεόδωρο

Τασιό Σεραφείμ και

Σαραβάνη Περσεφόνη – Αργυρούλα.

 

Δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής απένειμε στους κάτωθι σπουδαστές:

Αντωνίου Νικόλαο

Βισβίκη Αθανάσιο

Γρηγοριάδη Ιωάννη

Κακαζιάνη Ευαγγελία

Καραγιάννη Δημήτριο

Μαλιάκη Αγγελική

Μπανταβάνο Αθανάσιο

Μπλέτσα Δημήτριο

Στηργιάρη Σωτήριο

Τσούκα Πολυξένη, Τσούτσα Χρήστο και

Χατζηγεωργίου Γεώργιο.

 

Μετά το πέρας της εξεταστικής διαδικασίας ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Ιγνάτιος εξέφρασε την χαρά και την συγκίνησή του για την επιτυχή κορύφωση και αυτής της χρονιάς και συνεχάρη τον Δ/ντή και τα στελέχη της Σχολής για τους κόπους και το έργο τους, το οποίο αποτυπώνεται στις επιδόσεις των μαθητών τους. Απευθυνόμενος στους νέους Πτυχιούχους και Διπλωματούχους, επεσήμανε ότι «κατακτήσατε μία επιστήμη, με μεγάλο βάθος και διαχρονική αξία, που παραμένει ζωντανή μέσα στην Εκκλησία. Έρχεστε σε επαφή με κείμενα αιώνων, γραμμένα από αγίους Υμνογράφους, που εκφράζουν την Θεολογία της Εκκλησίας μας και γίνεστε μέτοχοι και συλλειτουργοί μας. Αυτό που έγινε σήμερα είναι ένα τέλος και μία αρχή. Ολοκληρώσατε τις βασικές σπουδές, αλλά μη σταματάτε να σπουδάζετε την ψαλτική τέχνη, την οποία αγαπάτε. Να την κάνετε τρόπο και βίωμα ζωής». Ο κ. Ιγνάτιος συνεχάρη όλους και εξέφρασε την ευαρέσκειά του για την πορεία της Σχολής, ευχαρίστησε τα μέλη της Επιτροπής, και, μάλιστα, τους φιλοξενουμένους και τους συνεχάρη για το έργο που και εκείνοι παράγουν στις δικές τους Σχολές.

Μετά την ανακοίνωση της βαθμολογίας, ο Δ/ντής της Σχολής Αρχιμ. Επιφάνιος Οικονόμου, με συγκίνηση, συνεχάρη τους σπουδαστές για την εξαιρετική απόδοση του προγράμματός τους και τους ευχαρίστησε για την πολυετή σπουδή και συμπόρευση στην Σχολή. Τους κάλεσε να τιμούν και να σέβονται τους δασκάλους τους, χάρη στους οποίους έφθασαν σ’ αυτό το επίπεδο, να συνεχίζουν να σπουδάζουν την ψαλτική επί του πεδίου, που είναι το ιερό Αναλόγιο και να μην ξεχνούν ποτέ ότι ήρθαν σε επαφή με μία τέχνη ιερή, λειτουργική, που σκοπό έχει να ανεβάζει τις ψυχές στον ουρανό.

Ευχαρίστησε τους συνεργάτες του καθηγητές της Σχολής για το σπουδαίο έργο που επιτελούν, καθώς και τα εκλεκτά μέλη της Επιτροπής, που έδωσαν περαιτέρω κύρος στην εξεταστική διαδικασία.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Related posts