25 Νοεμβρίου, 2024

Τελευταια Νεα

ΕΛΛΗ ΜΕΛΗ – ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ – «φευγαλέα οράματα»

ΕΛΛΗ ΜΕΛΗ

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

«φευγαλέα  οράματα»

ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑ ΠΗΛΙΟΥ

«ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΒΑΤΣΑΡΕΑ – ΜΑΥΡΑΚΗ» – Art Café

Αύριο Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

Παρουσιάζεται σήμερα Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 19.30, στο

«ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΒΑΤΣΑΡΕΑ – ΜΑΥΡΑΚΗ» – Art Café η νέα ατομική έκθεση ζωγραφικής

της

 

ΕΛΛΗΣ ΜΕΛΗ

«φευγαλέα οράματα»

 

Η Έλλη Μέλη, παντοτινή φίλη της Μακρινίτσας και του Πηλίου γενικότερα,

επανέρχεται στον τόπο όπου έχει από δεκαετίες αφήσει το στίγμα της, με Εκθέσεις

Ζωγραφικής, παρουσιάσεις Ποιητικών Συλλογών, μαθημάτων Εικαστικών στους

μικρούς μαθητές, πάντοτε με εξαιρετική διάθεση, έμπνευση και, προ πάντων, με

προσφορά!

Έργα της κοσμούν πολλά Μακρινιτσιώτικα σπίτια, ενώ περιλαμβάνονται και στην

«Κοινοτική Πινακοθήκη Μακρινίτσας», που τώρα πλέον έχει περάσει στον Δ.Ο.Ε.Π.Α.Π. – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Δήμου Βόλου. Είναι μια πολύ ευαίσθητη εικαστικός και ποιήτρια, πολύ γνωστή στην περιοχή μας, γιατί τα τελευταία τριάντα χρόνια μοιράζεται το χρόνο  της μεταξύ Πηλίου και Αθήνας. Εκθέσεις πραγματοποίησε στις Μηλιές, τη Μακρινίτσα, τον Βόλο και την Βυζίτσα.

Την ευθύνη της οργάνωσης της Έκθεσης έχει ο Φορέας Πολιτισμού της Ι.Μ.Δ.

«Μαγνήτων Κιβωτός, για τη διάσωση του πολιτιστικού αποθέματος» και το «Art

Café», ενώ η διάρκειά της θα είναι από σήμερα Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021 έως

και την Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2022. Θα λειτουργεί καθημερινά από τις 11.00 έως

21.00.

Στη διάρκεια της Έκθεσης θα γίνουν ξεναγήσεις από την ίδια την

καλλιτέχνιδα, ενώ θα ανακοινωθούν και άλλες παράλληλες εκδηλώσεις.

Θα εκτεθούν έργα μικρών και μεσαίων διαστάσεων. Δουλεμένα με ακουαρέλα,

δημιουργούν τον ιδιαίτερο κόσμο της ζωγράφου, που μας ταξιδεύει σε τοπία

ονειρικά και στοχαστικά.

Τα έργα της είναι αιθέρια αλλά και στοχαστικά. Ας μη ξεχνάμε, ότι τυγχάνει και

ποιήτρια, πράγμα πού ασφαλώς επηρέασε το ζωγραφικό έργο της εικονογραφικά,

εικονολογικά και τεχνικά, το οποίο είναι δυνατό να χαρακτηρισθεί ως ποιητικό.

Με την αραχνοΰφαντη και τμηματικά αφαιρετική τεχνοτροπία της, πού κυριαρχεί

παντού: στα τοπία, τίς νεκρές φύσεις και τίς συνθέσεις της, και στα φρούτα της πού

σφύζουν από ζωντάνια και λαχτάρα.

 

Η ίδια καταγράφει λίγες γραμμές για τη μικρή ζωγραφική της ενότητα:

 

κόσμος ρευστός κυλάει και αλλάζει κάθε στιγμή

ο ουρανός απλώνεται στη θάλασσα

χρώματα λιώνουν στο νερό

οι εποχές χαϊδεύουν το βουνό το δάσος κρύβει τα μυστικά του

τα μονοπάτια ανοίγονται σε σκέψεις που όλο και ξεμακραίνουν

τίποτα δε μένει ανάλλαχτο

τα χρώματα χαμογελούν και συνοφρυώνονται κάθε στιγμή

τα κόκκινα φύλλα του λωτού σκορπίζονται

γεμίζουν φως την ομίχλη

ο χειμωνανθός και η μουσμουλιά με την ευωδιά τους

γλυκαίνουν τη μνήμη

τα χρώματα αναρριχώνται στο βουνό

τα χρώματα σκαρφαλώνουν στα βράχια

τα χρώματα αναζητούν τις κοιμισμένες σαύρες

τα χρώματα κρύβονται στα όνειρα των παιδιών

 

Γράφει για την εικαστικό και ποιήτρια ο Γέρων Χαλκηδόνος Αθανάσιος:

-«Όλα της τα έργα γίνονται με μια σχεδιαστική ελευθερία, απλοχεριά, ταχύτητα

όμως και άνεση, με μια φωτεινή, χαρούμενη και ρευστή χρωματολογία, στην οποία

παρατηρούνται βελονοειδείς δακρυγόνοι ταινίες, εκτός από τα χρωματουργικά

κενά του φόντου, πράγματα βέβαια πού προέρχονται και από τη δύσκολη τεχνική

της ακουαρέλας, η οποία δεν ανέχεται λάθη, και απαιτεί χέρι σταθερό,

αποφασιστικό και επιδέξιο, που ξεύρει πού θα σταματήσει, διακριτικά τοῦ ώριμου

καλλιτέχνη».

Και ο Αγιογράφος – ζωγράφος Γιώργος Κόρδης σημειώνει για την ενότητα

«φευγαλέα οράματα» της Έλλης Μέλη που παρουσιάζεται:

-«Εικόνες και σχέσεις. Φαντάσματα και σώματα διάφανα και μακρινές

βουνοκορφές και χέρια σύννεφα που αγκαλιάζουν τη ρευστή γη. Η Πόλη, η Πόλη

της στο βάθος καλά κρυμμένη πίσω από την αγάπη και τες μνήμες της. Και η

θάλασσα, η θάλασσα παντού να λιώνει και να υποδέχεται τον άρχοντα ήλιο που

σιμώνει και χύνεται ακέραιος ατόφιο κίτρινο χρυσάφι στο σώμα της.

Τα τοπία της Έλλης Μέλη είναι σώματα ασώματα, κάτι σαν Άγγελοι που γνέφουν

σοβαροί και ψιθυρίζουν το καλωσορίσατε και προφέρουν σιωπηλά το αντίο. Τα

τοπία της Έλλης είναι άνεμος που τρύπωσε στο ανοιχτό Αυγουστιάτικο βραδινό

παραθύρι και δροσίζει και μας κάνει να συναντήσουμε όνειρα και οράματα,

οράματα ζωντανής και φευγαλέας χαράς».

Η Έλλη Μέλη – Γυφτοδήμου είναι μια από τις αξιόλογες ζωγράφους τής νεότερης γενιάς και ποιήτρια τής Πόλης. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Στην εφηβική της ηλικία έφυγε με την οικογένειά της για την Αθήνα.

Σπούδασε στη Σχολή Δοξιάδη με καθηγητές τον Α. Αστεριάδη, Η. Δεκουλάκο,

Α. Τάσσο, Π. Γράββαλος, Π. Ζουμπουλάκη.

Διδάχθηκε Ζωγραφική στην École des Arts Décoratifs et du Bâtiments τής Grenoble,

Αγιογραφία στο Ίδρυμα Γουλανδρή – Χορν, κοντά στον π. Σταμάτη Σκλήρη. Ασχολήθηκε με την κεραμική στο εργαστήριο της Μ. Καρακατσάνη.

Από το 1998 διδάσκει ζωγραφική στο Σύλλογο Κωνσταντινουπολιτών Αθήνας,

έχοντας αναλάβει τον ετήσιο κύκλο μαθημάτων Ζωγραφικής του Συλλόγου.

Οργάνωσε ζωγραφικά απογεύματα για παιδιά, σέ συνεργασία με τίς πρώην

Κοινότητες Μακρινίτσας και Βυζίτσας Πηλίου.

Δουλεύει κυρίως με ακουαρέλα τοπία με θάλασσα, βουνά, γυμνά, νεκρές φύσεις

(λουλούδια και φρούτα) και συνθέσεις συμβολικού χαρακτήρα με τίτλους όπως:

κάπου στο βάθος, σχεδόν vermillons, σκιές, συνομιλία, Terra sigillata, στον

αστερισμό του τυχαίου, επιστροφή στη γη, ταξίδι, χορευτικό, Μεταμορφώσεις Ι και

ΙΙ, λιθάρι, ατμός κ.ά.

Μερικές φορές δίνει συμβολικούς τίτλους και σέ παραστατικά της έργα, όπως π.χ.

στα: συνομιλία, στη μαγεία του χρώματος, με άφορή το χρώμα, χαλκός, εσωτερικό

ταξίδι, πολύ παλιά κ.ά. Εντυπωσιακός είναι πάντως ὁ συνδυασμός νεκρών φύσεων

με μορφές.

Έχει κάνει δεκατέσσερεις ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα (1994, 1998, 2006, 2010 και 2017),

το Πήλιο (1994, 1996, 1997, 1999, 1999, 2001, 2010), την Γαλλία (Varaignes) (1998)

Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές και θεματικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό καθώς και σε ανοικτά εργαστήρια ζωγραφικής.

Έργα της βρίσκονται σέ δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές τής Ελλάδος και του

εξωτερικού (Γαλλία, Βέλγιο, Τουρκία, Καναδά, Ισπανία)

Έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές: «του έρωτα τής σιωπής τής μοναξιάς»,

Εκδόσεις «Δωδώνη», 1994 και «Terra sigillata», έκδοση της «Εταιρείας Μελέτης της

καθ΄ ημάς Ανατολής» Αθήνα 2005.

Ποιήματά της βρίσκονται και στην Ανθολογία Κωνσταντινουπολιτών ποιητών του εικοστού αιώνα του Χ. Βάϊου. Άλλα κείμενά της δημοσιεύθηκαν στα περιοδικά: Δεξαμενή, Κινστέρνα, Πυρφόρος και την εφημερίδα “Ὁ Πολίτης”.

Είναι μέλος του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και τής Επιτροπής Πολιτιστικών

Εκδηλώσεών του. Επίσης μέλος της «Εταιρείας Μελέτης της καθ΄ ημάς Ανατολής» και μόνιμος συνεργάτης στο περιοδικό λόγου και τέχνης Κινστέρνα.

 

Το 2008 συμμετείχε στο Γ’ Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Şiirıstanbul στην

Κωνσταντινούπολη, και το 2015 στο «Διεθνές Φεστιβάλ Λογοτεχνίας Σμύρνης».

Για την ζωγραφική της, μεταξύ άλλων, έχουν γράψει: Ντιάνα Αντωνακάτου,

Ζωγράφος – Κριτικός Τέχνης, Νανά Βουλοδήμου – Σιώκου, Δημοσιογράφος –

Κριτικός Τέχνης, Εύα Δελαβίνια Κριτικός Τέχνης, Δώρα Μαρκάτου Ιστορικός Τέχνης,

Αθανάσιος Παπάς Ιστορικός – Κριτικός Τέχνης, Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν Ιστορικός

– Κριτικός Τέχνης, Γιώργος Κόρδης αγιογράφος – ζωγράφος- συγγραφέας και

Πανεπιστημιακός Καθηγητής.

 

Οι επισκέπτες του Εικαστικού χώρου, θα πρέπει να επιδεικνύουν στην υποδοχή:

α) πιστοποιητικό εμβολιασμού ή β) πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα

(30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως Εκατόν

ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, μαζί με αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα

οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας προκειμένου να

διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω.

Οι ανήλικοι επισκέπτες από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να

προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-

test), ο έλεγχος διενεργείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στον χώρο.

Related posts